FAQ – veel gestelde vragen
Ik heb de meest gestelde vragen per categorie voor je verzameld. Zo vind je snel en eenvoudig het antwoord dat je zoekt, zonder dat je hoeft te zoeken tussen alle informatie.
Bestellen en betalen
Kan ik veilig bestellen?
Ja, je kunt je bestelling veilig doen. De hele website, en dus ook de betaalmodule is beveiligd met een SSL certificaat.
Is het nodig om een account aan te maken om te bestellen?
Nee, dat is niet nodig. Je kunt ook als gast afrekenen, snel en eenvoudig, zonder verplichting tot registratie.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Bankoverschrijving (vooraf overmaken op het rekeningnummer van Biostijl)
iDEAL
Creditcard
Bancontact
Verzending en levering
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden berekend als volgt:
Voor verzending naar een huisadres binnen Nederland zijn de standaard verzendkosten € 6,95.
Bij bezorging naar een DHL punt in Nederland zijn de verzendkosten € 5,45.
Bij bestellingen binnen Nederland vanaf € 85,00 worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
Voor verzending naar een huisadres in België zijn de standaard verzendkosten € 8,95.
Versturen jullie ook naar België?
Jazeker, wij versturen ook pakketjes naar België. De verzendkosten naar een huisadres in België bedragen € 8,95
Worden de verpakkingsmaterialen gerecycled?
Ja, ik recycle alle dozen en verpakkingsmaterialen. Soms ontvang ik dit van andere bedrijven. Maar ook familie en vrienden bewaren dozen en opvulmaterialen voor mij. Ik vind het zonde om dit allemaal weg te (laten) gooien en ga dit dus eerst een keer recyclen. Wanneer je zelf een pakketje wilt versturen kan je dit opvulmateriaal en de doos misschien nog wel een keer gebruiken. Zo helpen we samen minder afval te creëren.
Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Ik doe mijn best om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Als je op werkdagen vóór 13:00 uur bestelt, wordt je pakket meestal dezelfde dag nog klaargemaakt voor verzending.
In de meeste gevallen heb je je bestelling binnen 1 à 2 werkdagen in huis. Soms kan het door drukte bij de pakketdiensten iets langer duren.
Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja, zodra je bestelling is verzonden ontvang je van de pakketdienst een track & trace-link op het e-mailadres wat bij Biostijl bekend is, zodat je precies weet wanneer je pakketje aankomt.
Kan ik mijn bestelling bij jullie ophalen?
Ja, je kunt je bestelling ook gewoon zelf komen ophalen in Driezum. Kies tijdens het afrekenen voor de optie ‘bezorging in Dokkum eo’. Vul vervolgens het contactformulier in of stuur een e-mail naar klantenservice@biostijl.nl, zodat we kunnen afspreken wat een geschikt moment is om langs te komen.
Kan ik mijn bestelling bij een service punt laten bezorgen?
Productinformatie & Gebruik
Waarom staan er zoveel waarschuwingen op het etiket van etherische oliën?
De waarschuwingstekst op etherische oliën is geen keuze, maar een wettelijke verplichting. Deze regels gelden voor alle zuivere etherische oliën, ongeacht merk of leverancier.
De reden voor deze waarschuwingen is eenvoudig: etherische oliën bevatten stoffen die van nature voorkomen in planten, bloemen en fruit. Maar dat ze natuurlijk zijn, betekent niet automatisch dat ze ook onschadelijk zijn. Daarom is het advies altijd etherische oliën te verdunnen voordat je ze op de huid gebruikt.
De wetgeving houdt géén rekening met dosering. Hierdoor krijgen zowel een fles van 1 ml als een vat van 100 liter dezelfde waarschuwingssymbolen, terwijl het risico natuurlijk heel anders is. De waarschuwingen zijn er dus vooral om verkeerd gebruik in grotere hoeveelheden te voorkomen.
Waarom kunnen geur en kleur van de producten soms verschillen ten opzichte van eerdere leveringen?
Bij natuurlijke en handgemaakte producten kunnen eigenschappen zoals geur, kleur en textuur per batch verschillen. Dat is volledig normaal en onvermijdelijk en heeft geen invloed op de werking van het product.
Kan ik een allergische reactie krijgen van natuurlijke producten?
Ja, natuurlijke producten kunnen soms een allergische reactie veroorzaken.
Het goede nieuws is dat de kans hierop veel kleiner is dan bij chemische verzorgingsproducten, maar het is niet volledig uitgesloten. Een allergische reactie kan zich bijvoorbeeld uiten in jeuk, roodheid of uitslag.
Allergie is een natuurlijke reactie van het lichaam, die ook bij andere natuurproducten kan optreden, zoals appels of pinda’s. Bij chemische producten is de kans vaak groter, simpelweg omdat ze meer ingrediënten bevatten die een reactie kunnen veroorzaken.
Duurzaamheid en betrouwbaarheid
Hebben jullie ook een webwinkelkeurmerk?
Ja, Biostijl is officieel lid van Webwinkelkeur. Dit keurmerk betekent dat we onafhankelijk zijn gecontroleerd op betrouwbaarheid, duidelijke voorwaarden en klantvriendelijke service. Je kunt alle beoordelingen lezen via hun website, en weet je zeker dat je veilig kunt bestellen.
Daarnaast kun je bij vragen of problemen altijd terecht bij zowel Biostijl, als bij Webwinkelkeur voor extra zekerheid.
Worden de verpakkingsmaterialen gerecycled?
Ja, ik recycle alle dozen en verpakkingsmaterialen. Soms ontvang ik dit van andere bedrijven. Maar ook familie en vrienden bewaren dozen en opvulmaterialen voor mij. Ik vind het zonde om dit allemaal weg te (laten) gooien en ga dit dus eerst een keer recyclen. Wanneer je zelf een pakketje wilt versturen kan je dit opvulmateriaal en de doos misschien nog wel een keer gebruiken. Zo helpen we samen minder afval te creëren.
Zijn jullie producten getest op dieren?
Kan ik jullie persoonlijk bereiken bij vragen?
Zeker. Ik vind persoonlijk contact heel belangrijk. Je kunt mij bereiken via het contactformulier, e-mail info@biostijl.nl of telefoonnummer 06-53715371. Ik probeer meestal binnen een dagdeel te reageren.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Ja, bij Biostijl heb je 14 dagen bedenktijd. Je kunt je bestelling eenvoudig retourneren, zolang het product ongebruikt en in originele staat is. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
Wat als er iets mis is met mijn bestelling?
Wanneer er iets niet goed is gegaan, neem dan gerust contact met mij op. Samen zoeken we naar een passende oplossing, snel, eerlijk en zonder gedoe.
Zijn jullie producten duurzaam?
We kiezen bewust voor merken en producten die natuurlijk, eerlijk en milieuvriendelijk zijn. Zo weet je zeker dat je met jouw aankoop ook een positieve keuze maakt voor mens en planeet.
Bevatten jullie producten ook microplastics?
Nee, ik ben hier zeer op tegen en er zitten dus absoluut geen microplastics in de producten op de website van Biostijl verwerkt. Microplastics vervuilen onze planeet en oceanen. Daar moeten we vanaf. Vooral ook voor de generaties die na ons komen is dit erg belangrijk.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. Ik help je graag persoonlijk verder